Tämä neuvonta koostuu neljästä osasta. Neuvonnan painotus on ennenkaikkea asiakkaan ostoprosessin hahmottamisessa ja ymmärtämisessä (ketkä, mitä, miksi). Tämä on digitaalisen markkinoinnin strategian ydintä. Kun asiakkaan ostoprosessi on hahmotettu sinun on mielekkäämpi ottaa mukaan kumppani viemään strategiaa eteenpäin ja rakentamaan sinulle digimarkkinointia.

Mitä on sisältömarkkinoinnin konsepti B2B-markkinoinnissa? Hahmo-tellaan ketä ovat yrityksen eri ostopersoonat. Kuvataan asiakkaan ostoprosessi. Ideoidaan miten sitä voidaan tukea verkossa (digitaalinen ostopolku) ja millaisia sisällön tuottamisen konsepteja on olemassa.

 

Miten yritys näkyy verkossa ja eri kanavissa? Tutustutaan miten sitä voidaan parantaa  ja mitä konsepteja ja välineitä on saatavilla. Markkinoinnin automaatio, Social selling (LinkedIn, Facebook), hakukone optimointi (SEO), web sivujen optimointi (CRO), web analytiikka, mittaaminen ja B2B-verkkokauppa.

 

Miten asiakastietoa hallitaan? Kuka vastaa verkosta tulleista liideistä ja miten niitä hoivataan? Kuka vastaa digitaalisen markkinoinnin strategiasta? Kuka kirjoittaa blogit, oppaat? Kuka vastaa em. aikataulutuksesta

 

Mitä mahdollisia ulkopuolisia resursseja ja toteutus kumppaneita tarvitaan ja mistä niitä löytää? Voiko hankkeelle saada rahoitusta? Mistä voin hankkia lisää koulutusta