Näin rakennat verkosta uuden vientitykin

 

Digiviennin aakkoset  on maksutonta neuvontaa suomalaisille PK-yrityksille kansainvälisen kasvun mahdollistamiseksi. Neuvonnassa keskitytään ennenkaikkea B2B-yritysten digitaaliseen myynti ja markkinointi kyvykkyyksien kehittämiseen kansainvälisessa liiketoiminnassa. Tavoitteena on, että neuvonnan jälkeen yrityksessä digitaalinen markkinointi nostetaan osaksi yrityksen strategiaa, siihen investoidaan ja hankitaan tarvittavat kumppanit, osaaminen ja resurssit. 

 

Tämä neuvonta on teknologia ja toimittaja riippumaton. Yritämme osaltamme yhdistää suomalaisen digimarkkinoinnin osaamisen, tarjonnan ja kysynnän. Ja siten pyrimme myös edistämään suomalaisten digimarkkinointi toimittajien toimintaympäristöä.


Kelle. kasvuhakuisille kansainvälistyville yrityksille, jotka uskovat digitaalisuuden voimaan myynnissä ja markkinoinnissa.

Mitä. Neuvontaa digitaalisen myynnin ja markkinoinnin perusteista. Vinkkejä miten pääsisin alkuun ja/tai eteenpäin.



Digiviennin aakkoset

Mitä sisältömarkkinoinnin konsepti on? Hahmo-tellaan ketä ovat asiakkaan eri osto-persoonat ja kuvataan asiakkaan ostoprosessi. Ideoidaan miten näitä voidaan tukea verkossa (digitaalinen ostopolku) ja millaisia sisällön tuottamisen konsepteja on olemassa.

Miten yritys näkyy verkossa ja eri kanavissa? Tutustutaan miten sitä voidaan parantaa  ja mitä konsepteja ja välineitä on saatavilla: markkinoinnin automaatio, hakukone optimointi (SEO), web sivujen optimointi (CRO), web analytiikka, social selling (LinkedIn, Facebook), B2B verkkokaupat.

Miten asiakastietoa hallitaan? Kuka vastaa verkosta tulleista liideistä ja miten niitä hoivataan? Kuka vastaa digitaalisen markkinoinnin strategiasta? Kuka kirjoittaa blogit, oppaat? Kuka vastaa em. aikataulutuksesta

Mitä mahdollisia ulkopuolisia resursseja ja toteutus kumppaneita tarvitaan ja mistä niitä löytää? Voiko hankkeelle saada rahoitusta? Mistä voin hankkia lisää koulutusta